این وبسایت در جهت ارائه فایلهای متنوع آموزشی،کاربردی و غیره فعالیت دارد.

آموزش گام به گام بورس به همراه نرم افزار تحلیل داده و نمونه سوالات مرتبط


آموزش گام به گام بورس به همراه نرم افزار تحلیل داده و نمونه سوالات مرتبط

بازار بورس چیست؟

نیازهای انسان سبب شده است تا در جوامع مختلف، مردم محل هایی را به نام بازار ایجاد نمایند. بازار مکانی عمومی است که در آن خریداران و فروشندگان معاملات خود را مستقیماً یا از طریق واسطه ها انجام می دهند. اما در واقع بورس چیست؟ بورس نیز یکی از این بازارها است. امروزه، بازارها دیگر محدود به یک مکان خاص نمی شوند و می توانند در قالب یک شبکه ارتباطی مانند اینترنت تشکیل شوند. بازار بورس در اذهان عمومی اشاره به بازاری دارد که در آن خریداران و فروشندگان اوراق بهادار مانند سهام گرد هم آمده و به معاملات دارایی های خود(سهام و اوراق مشارکت و …) اقدام می نمایند.

معاملات سهام در بورس

در بازارها دارایی های مختلفی معامله و مورد خرید و فروش قرار می گیرد. در یک طبقه بندی کلی، دو نوع دارایی عمده وجود دارد: دارایی مالی و دارایی واقعی. برای درک بهتر این مفهوم بورس، بهتر است ابتدا درباره این دو نوع دارایی توضیح دهیم.

منظور از دارایی فیزیکی یا دارایی های واقعی، همانطور که از نام آن مشخص است دارایی هایی هستند که جنبه فیزیکی دارند. مانند خودرو، املاک، مستغلات و … . اما دارایی های مالی که به آنها دارایی های کاغذی هم گفته می شود، دارایی هایی هستند که ارزش آنها به پشتوانه یک دارایی دیگر تعیین می شود. به عنوان مثال، دارنده سهام شرکت، به نسبت سهام خود در دارایی ها و منافع شرکت مذکور سهیم می شود یا دارنده اوراق مشارکت، به واسطه مشارکت در پروژه ای که اوراق مذکور برای تأمین مالی آن پروژه منتشر شده، سود به دست می آورد.

چرا افراد در بورس سرمایه گذاری می کنند؟

حداقل سرمایه گذاری در بورس، می تواند نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی داشته باشد. چون با این کار منابع مالی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی برای توسعه فعالیت ها تأمین شده و در نتیجه رونق کسب و کار، اشتغال زایی و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت. اما حتماً این سوال برای شما ایجاد شده است که سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام شرکتها برای سرمایه گذاران چه نفعی دارد؟ در پاسخ باید گفت مهمترین مزایای بورس برای سرمایه گذاران به شرح ذیل است:

یکی از مهمترین اهداف هر فرد در سرمایه گذاری کسب درآمد و سود از بورس است. سرمایه گذاری در بورس اگر همراه با هوش مالی و به صورت صحیح و آگاهانه باشد، از دو طریق این هدف را تأمین می کند: یکی دریافت سود نقدی(DPS) و دیگری افزایش قیمت سهام. به خصوص روش دوم که افزایش قیمت سهام در عرضه اولیه سهام بیشتر مشهود است.

ما فایل های زیر را برای شما تدارک دیده ایم:

  • آموزش گام به گام بورس
  • نمونه سوال آزمون کارگذاری
  • نرم افزاری برای تحلیل داده های بورس تهران

هر کدام از فایل های بالا را در پوشه ی مربوطه مشاهده نمایید.


مبلغ واقعی 25,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 22,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 422

برچسب های مهم

فروشگاه عرضه محصولات دانلودی آوازه -بهترین کیفیت .مناسبترین قیمت

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما